NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 4 december 2013

Långt förhållande....!!!


Godmorgon onsdag....!!



Idag.... bilder på min älskade amaryllis
 som överlevt i nästan 20 år....!!!




Oj...nu satte ni nog kaffet i vrångstrupen....=)
Ha ha...den är faktiskt gjord i tyg. 
Jag som astmatiker måste tyvärr 
välja bort blommor inomhus.
 Så lyckan var total då  min mamma
 kom med blomman som "lurat" 
så många under dessa år .











 Skattar mig väldigt lycklig att det 
fungerar med blommor utomhus.
För ett liv utan trädgård har
 jag svårt att tänka mig....!!! 


Snart helg igen....
..någon mer än jag som tycker
 veckorna rusar....!!!


NJUT.....!!!!

Kram Ninni






3 kommentarer:

  1. Grattis till de tjugo åren :-))) Tänkte först oh maaaaaj gaaaaadh
    sparar hon amaryllislökar, jag som knappt lyckas övervintra pelargoner . Ha de bäst .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Ja, där blev man allt lurad. Det är ju verkligen trist att du är allergisk men vilken tur att det finns så fina alternativ.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Trodde du hade lyckats hålla en vid liv så länge:) Det är tur det finns plast och tygblommor nu för alla allergiker.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera