NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 23 augusti 2013

Sommarblomma.....=)


Godmorgon....!!!




  En blomma som jag inte kan vara
 utan bland mina sommarkrukor är....
......Afrikansk Margerit......
också känd som stjärnöga.....=)


 Vilken stjärna.....
blommar och skänker glädje
 hela sommaren....!!!




Lika vacker ovanifrån 
som underifrån...!!!



I år har min färgskala varit i rosa/lila men
 den finns i fler färger så som 
röd, gul, rost och vit......=)




Trots att den är i samma färgskala 
kan den bjuda på olika mönster...!!!

Dessutom är den väldigt "fotogenisk".....=)




Ha en trevlig sensommarhelg.....!!!


Kramar ifrån norr....=)


/Ninni







2 kommentarer:

  1. Den är fin!!Underbara bilder.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Varje år faller jag för denna blomma och varje år står den på min lista inför nästkommande år att jag INTE ska köpa den. Jag tycker den är så fin men jag lyckas aldrig få den att blomma mer när de första blommorna vissnat. Planterar om den efter inköp så det beror inte på det. Du verkar ha bättre tur!

    SvaraRadera