NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

torsdag 1 november 2012

Första november....=)



Godmorgon alla glada....!!!




Jag har höstlov och myser med mina söner
 av en stressfri och ljusfylld frukost...=)

Kommer på att tänka på denna höstdikt
 av Tomas Tranströmer
 som så pricksäkert beskriver 
hur det ser ut utanför mitt fönster



November med skiftning av ädelt pälsverk.

Just det att himlen är så grå
får marken själv att börja lysa:
ängarna med sitt skygga gröna,
den paltbrödsmörka åkerjorden. 

Det finns en ladas röda vägg.
Och det finns marker under vatten
som blanka risfält i ett Asien-
där stannar måsarna och minns. 

Disiga tomrum mitt i skogen
som klingar sakta mot varann.
Inspiration som lever skymd
och flyr i skogen som Nils Dacke. 

Den halvfärdiga himlen 1962

...så känns det grått och trist men
 ändå poesi vackert....!!!



Tänk att vi är inne i NOVEMBER månad...


nu går det undan och snart
 är den bästa högtiden här.....=)




 Kramen Ninni







3 kommentarer:

  1. Vad skönt med lov, nu blev jag lite avis :) Men snart helg, ska bli skönt.
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Tack för en så vacker dikt... ny för mej:)

    Hoppas din allhelgonahelg blir fin.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Oj! Vilken härlig blogg jag ramlade in i - din blogg! Hit kommer jag gärna igen.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera