NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 29 juli 2012

Boktips...!!!




Halloj !!!


Stycket här nedan är taget ur boken 
Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig 
som är skriven av underbara Mark Levengood

 Stycke rörde mig djupt för detta är något som jag 
tror hårt på...,,människans kraft tillsammans är oslagbar…!!!


”Det sägs att i Kina är ordet för KRIS och ordet 
för MÖJLIGHET samma tecken.
Det finns så många ord, men inget av dem 
ersätter närvaro i varandras liv.
 För ensam är aldrig stark, men tillsammans
 kan vi kanske komma vidare. 
Kanske kan vi, om vi står i återvändsgränden
 och inte hittar ut, 
öppna upp nya vägar för varandra.
Kanske är KRIS och MÖJLIGHET inte samma ord.
 Kanske sitter jag med ordet KRIS och kommer inte loss. 
Och kanske kommer då någon och säger: 
Se här, du får ordet MÖJLIGHET av mig.
 Du står i en återvändsgränd, men om du 
tar i och om jag tar i, 
så kan vi sparka upp en ny dörr i väggen här.”

Så otroligt tankfullt skrivet…bara älskar hans finska torra djupsinne….=))

Har du inte läst någon av hans underbara böcker
 så rekommenderar jag det ur djupet av mitt hjärta.

Biografier

Sucka mitt hjärta men brist dock ej ( 2006 )
Hjärtat får inga rynkor ( 2008 )
Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig ( 2010 )




Idag blev det enbart ett boktips och några bilder på stjärnflocka 
en av mina favoriter....önskar er alla en skön söndag !!!


KRAMEN NINNI








4 kommentarer:

  1. Tar alltid tacksamt emot boktips.
    Hoppas du med får en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, å vad bra han är, Mark Levengood. Har haft turen att få lyssna på en föreläsning med honom, fantastiskt! Tack för tipset! //kram maria

    SvaraRadera
  3. Hej vännen !
    Dina favoriter är också mina !
    - Mark Levengood du får gärna flytta in till mej ( ja du får ta Jonas med dej för jag gillar honom också)
    Oj att få lyssna till hans underfundiga och djupsinniga tankar och berättelser ♥
    - Stjärnflockan ( Linnés döttrar )är underbart vacker och stilfull liten blomma ...Men hos mej trivs hon nästan för bra ;)
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej vännen =)
    Ja det var fint skrivet! hörde en jätterolig sak på radion som hans dotter hade sagt till honom:
    Hon hade kommit fram till honom och sagt:
    " pappa jag vill lyssna på musik..."
    -vad vill du lyssna på då?
    "hitler..."
    -vem då hitler?
    "adolf hitler"
    -Men är du verkligen säker på att att det är adolf hitler du menar?
    " ja han sjunger en låt om black and white..."
    -Jaså det är Michel Jackson du menar?
    "Ja men så kanske han heter!"

    Åh vad jag skrattade när jag hörde detta!! =)
    Det gjorde verkligen min dag =)
    Hoppas att du haft en mysig helg.
    Kramar ifrån mig

    SvaraRadera