NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

torsdag 24 maj 2012

Livet tar andra vägar....



Hej på er !!!




Ibland tar livet andra vägar än det man själv valt
 så blev det för mig denna vecka.
 Jag vaknade natten mot tisdag med sådan smärta i
 vänster sida av magen alldeles kallsvettig och 
genomblöt med hög feber…HJÄLP…vad händer ???
Min inställning var dock vi tar alvedon å så kör vi...
men jag fick ge mig.
Så via vår vårdcentral blev det Piteå lasarett och 
efter noggrann undersökning så konstaterades det 
att något är fel med tarmen.
 Så det blev kontrast röntgen, fler nålstick  och prover...
allt slutade med ambulansfärd upp till Sunderbysjukhus och
 där konstaterade man att jag hade en inflammation
 i tjocktarmen...puh...och åtgärder sattes in....=)

Just nu mår jag ganska bra och efter all 
medicament så ska nu min kropp få ta 
hand om detta och läka ut själv.
Visst känns det men inget 
nämnvärt mot hur det var.




Sitter nu hemma framför min dator efter 1 1/2 dygn
 i vårdkarusellen och känner mig så tacksam mot alla 
dessa underbara människor som tar hand om en
 då man är totalt oförmögen att göra det själv.



SKÖT OM ER !!!


Kram Ninni


6 kommentarer:

  1. Så små vi är när nåt sånt här händer och så tacksamma vi får vara för alla som kan hjälpa oss! Sköt nu om dej ordentligt och jag hoppas att du har lika ljuvligt väder som jag!

    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Usch :( Kan tänka mig den smärtan, hade ont i gallan med fruktansvärd smärta i helgen.
    Hoppas du mår bättre nu :) Kram

    SvaraRadera
  3. Men oj!!! Ta hand om dig nu och krya på dig!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Ojojoj...skönt i a f att vården funkar som den ska när man verkligen behöver den.Återigen får man en tankeställare till vad lätt saker och ting kan ändra sig i livet på en sekund.
    Krya på dej och Carpe Diem ♥

    kramar Bittan

    SvaraRadera
  5. Oj oj, vilken tur att allt gick bra!!!!
    Skickar krya på dig kramar!!!!

    SvaraRadera
  6. Men söta du så himla jobbigt!
    -Tänk så fort livet kan förändras. Men så skönt att du känner att du fått hjälp och rätt behandling. - Har du aldrig känt av det förr på något sätt ?
    Håller alla tummarna att du tillfrisknar fort och att du slipper ha ont. - Sköt nu om dej och ta det lugnt...Även i trädgården ;)
    Varma kramar / Anneli ♥

    SvaraRadera