NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 29 januari 2012

Söndagsmys....



Hallå !!
Sitter alldeles själv och får rå om min tid i arla morgonstund.
Tittar ut genom köksfönstret och ser det som bilden ovan visar
 ingen dum utsikt men usch så grått det verkar bli idag och
 kallt termometern visar - 16 grader....brrrr...!!!
 Resten av familjen befinner sig fortfarande i 
drömmarnas land och det gör visserligen jag också
 men på ett annat plan...=)

Jag drömmer om sommaren....


Jag brer ut mig över köksbordet med trädgårdsböcker och 
så min egna lilla "bibel" där alla mina idéer och
 inspirationsbilder hamnar.
 Som ni kanske vet så är ju våra planer ( jag & maken )
 att om några år då yngsta grabben är i gymnasieålder kunna
 sälja vårt stora hus och flytta till lägenhet och 
därmed känna ännu mer längtan varje år att flytta ut 
till stugan under hela sommaren 
(att.bo året om i stugan är inget alternativ ) 
Det är tungt med två ställen som
 behöver ständig vård.....=)
 Så vad jag redan påbörjat är att till viss del avveckla min "husträdgård" och 
ta reda på guldkorn som jag bara inte kan vara utan.
  Därför sker det ofta förändringar nere i "stugträdgården" som
 verkligen kräver planering eftersom den ej är så stor....=)


Just nu skissar jag på en utökning utav en av bänkarna men 
jag återkommer med mera då det är mer ordning 
bland mina tankarna....=)


Böcker som jag finner inspiration i......

Perenner                                " Timothy Leese "
Trädgårdens form          " Margareta Diedrichs "
Färg & design            " Nori och Sandra Pope "
Den lilla trädgården               " Christel Kvant "
               Trädgårdens rum       " Christel Kvant & Heidi Palmgren "


Ha en skön söndag !!!


Kram Ninni




2 kommentarer:

  1. Gokväll, mysigt att sitta och mysa med
    trädgårdsböcker, men vart är resten av familjen? Har jag missat nåt? Så fint det är med "båten" med planteringen runt trädet. Jag längtar så till våren.

    Kram kram/Ninna

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    åh jag frossar oxå i trädgårdsböcker nu inför sommaren...
    Har även en lite "bibel" jag med som jag skissar upp mina kommande land och annat roligt som är tänkt för denna sommaren...
    Men fy så kallt ni har det?!
    och jag som tyckte att -4,5 var mycket... ;)
    Hoppas att du får en trevlig vecka.
    Kramar ifrån mig

    SvaraRadera