NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

torsdag 12 januari 2012

Dagens ros....


Tänk vad en "liten" handling kan
 göra dagen för en medmänniska.
 Jag hade tänkt att vicka ut vindrutetorkarna på bilen
(för jag hade sett på väderrapporten att en snöby skulle komma)
men i morse när jag parkerade bilen var den tanken borta.
Dagen har gått och det har snöat ganska rejält .
 Så var det då dax att åka hem och det slår mig att
 "shit" jag glömde...och nu har det snöat och torkarna har frusit fast.
Ni kan tänka er min glädje när jag kommer till bilen
och någon vänlig själ har gjort det åt mig.
Denna medmänniska har tagit sig tid
 att göra det för min skull...
KÄRLEK
till vem det nu än är...<3


" En glädje driver
       hundra sorger på flykt "

- Kinesiskt ordspråk


Kram Ninni





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar