NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 10 december 2011

Trevliga "måsten"......



Vilket oväder vi haft inatt med snöstorm och än snöar det.
Skillnaden är dock att nu dalar flingorna ner mot backen
 och blåser inte omkring och driver...
Vem hade beställt blåst...
snöbeställningen den står jag för men
 ......inte blåsten.

Hur kommer det sig att det bara stormar mer och mer
 och att även vi i Svea rike får känna på
"katastrofer" nästan varje årstid...???
Globaluppvärmning, regnskogs skövling....eller...???

Tacksamhet är vad jag känner då !!!
Över att ha ett hem att krypa in i och
   en mysig brasa att värma sig vid när det
viner som mest utomhus.


Idag väntar en lördag med mycket mys och roliga "måsten".

Här ska rullas köttbullar och göras julgodis.
Jag ska bla. prova på att göra en lakritskola
ur Norrmejeriets bok "Gör gott i jul".
Äldsta sonen jobbar ju med att hämta
 mjölken med tankbil hos bönderna.
 Kan ni tänka er att boken som dom
delar ut hamnade hos mamma och
jag förstod piken......=) 


Ikväll så är maken borta på julfest med jobbet och jag har genast
 en annan som tar plats brevid mig i sängen.
 Yngsta sonen bokade direkt in sig i vår säng.
Det är bara att glädjas åt dom åren som är kvar
 när barnen gärna vill dela säng med oss  
......jag njuter varje sekund !!!
Dessutom beställdes det Tacos till middag
och det var inte jag svårövertalad till.
Ikväll ska du och jag mamma ha det mysigt
....ord som får en att smälta.....<3


Sist men inte minst vill jag tacka för alla värmande kommentarer.
 Dom varma och vänliga orden är den bästa medicinen
 som man kan få för genast mår man så mycket bättre.


Ha en skön lördag !!!


Kram Ninni







2 kommentarer:

  1. Mys på med sonen, snart är den tiden förbi... suck!
    Lakritskola lät nytt och spännande, köttbullsrullning kanske inte lika kul! Men när man jobbar gäller det att planera för att få allt att fungera.

    Ha en skön kväll och en fin tredje advent!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Mysigt med en massa snö, här är det lite iaf :)
    Ha en fin kväll, Kram

    SvaraRadera