NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 9 december 2011

Fredagsmyz.....



Hej å hå så blev det fredag igen.
Denna vecka har varit tung och låååång.
 Mycket därför jag inte mått så bra med min astma.
 Trots bra medicinering så rinner det ibland över
 och kroppen signalerar VILA !!!!

Kunde jag skulle jag sparka mig själv
 för att jag inte lyssnar bättre på min kropp som
 egentligen talar om när det är dax att ta det lugnare.
Jag hoppas fortfarande att jag ska bli förståndigare
 med åren men.....än fungerar det inte....=)



Tänk att vi snart tänder det tredje ljuset och
börjar nedräkningen inför doppare dan.

Känner ni av stressen eller njuter ni av densamma...???

Själv så är jag i stort sett klar med klapparna och
helgen ska ägnas åt köttbullsrullning mm.
Dessutom ska här drickas glögg....
både med procent och utan...=)


Ha en skön helg !!!






7 kommentarer:

  1. No julstress här inte !
    Har prioriterat bort alla måsten och gör bara det som vi vill , har tid till och som är kul fast det har tagit 47 bast :-)
    Insåg förra året när jag var nyopererad och inte fick behålla mat ordentligt på 3 veckor att det funkar ändå.
    Speciellt i år efter Lillprinsens ankomst finns det ingen stress. Det räcker att titta på honom så blir man lugn.
    Stress har jag nog av på jobbet, det är nästa steg att ta tag i haha.
    Må så gott o ha en trevlig helg .

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Usch det låter inte bra! Du måste tänka på dig själv så du inte blir långtidssjukskriven som jag:(
    Bockar och tackar för din söta kommentar!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Nej, ingen julstress än så länge.
    Julklappsinköpen är klar och köttbullarna ska rullas här också under helgen.

    Ha det gott och tänk på att ta det lugnt!
    Trevlig 3:dje Advent!

    SvaraRadera
  4. Låter som en skön och välbehövlig helg för dej :-) Nej, inte julstress hos mej men annan stress ;-)
    Tack för din fina kommentar! Såklart du får fråga om snöflingeramen. Jag använder Picnik.com
    En del av redigeringsprogrammet är gratis men jag har betalt premiumversionen och snöflingorna finns bara där. Enkelt program att använda oxå.
    Önskar dej en skön helg!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Låter jobbigt med astman. Hoppas att det känns bättre snart och att du tillåter dig själv att vila. Men jag är precis som du. Konstigt att det är så svårt att lyssna på sin egen kropp...
    Här känns det relativt lugnt inför julen. Maten förbereder jag nog sista veckan då barnen har jullov.

    Ha en fin fredag!
    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Snart är allt klart här hos oss.

    Köttbullarna tror jag att jag köper färdiga.

    Fast jag vet att hemgjorda är godare.

    Ta det lugnt med din astma, min gubbe är asmatiker och han har det lite besvärligt nu också.

    Ha en riktigt fin helg

    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det är viktigt att lyssna på kroppen för att må bra...även om man måste bli äldre för att förstå det :)
    Här är ingen julstress ännu,just hemkommen från solen känns det som en upptrappning inte är aktuell..
    Ha en skön helg Kram Anne

    SvaraRadera