NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan.....





Vilken njutningsfull morgon.
 Att som morgonpigg få stiga upp tidigt men
inte behöva stressa iväg till ett visserligen
 älskat jobb men........
att känna hur lugnet infinner sig är en gudagåva
 som jag är beredd att ta emot efter en höst med full rulle.

Denna dag är enligt mitt tycke den skönaste dagen
då man fortfarande har julhelgen framför sig att glädjas över.
Julen har en förmåga att som allt annat numera
gå över så fort....kan det verkligen ha med min ålder att göra
 eller snurrar klockorna snabbare nu för tiden.....=)


Dagens enda "måste" är att skinkan ska kokas och griljeras men
 belöningen i form av den första skinkmackan
gör det hela till ett sant nöje....=)




Jag och yngsta sonen Oskar blev väldigt
inspirerade utav Ernst och har gjort islyktor som
 blev kanonfina....=)

Någon mer än jag som gärna hade blivit
 inbjuden att fynda på Karl-Jans vind.....
oj vilken skattkammare!!!

Önskar er alla en skön uppesittarkväll !!!







3 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en helt underbar, magiskt jul i fridens tecken!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en riktigt GOD JUL. Hoppas att du får en underbar helg!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Låter hur skönt som helst.
    Önskar dig en riktigt
    ♥ GOD JUL ♥
    Kram Ullis

    SvaraRadera