NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 30 oktober 2011

Höstlov....




Våra gäster med vingar har återvänt till Lindkvists bistro.
Att försöka fånga dessa räddhågade små varelser är en bedrift.
Vilket stressat liv dom verkar föra åtminstone vid matstunden .
Aldrig en lugn stund utan fram och tillbaka, upp och ner
hämta mat och iväg......=)
Glädjen som dom skänker oss är dock obetalbar.
Kan sitta/stå länge och se på när dom dinerar på vad vi erbjuder.
Här samlas pilfinkar ,gråsparvar,blåmesar,talgoxar och domherrar
 även fler arter som jag inte är säkra på vad dom heter...



Under dom mörka månaderna så lyser det nästan
varje kväll ett ljus i min lykta på farstubron.
Den här helgen som många firar med Halloween har
våra gäster mötts av en liten pumpa lykta.
Vet att rätt dag är måndag 31 oktober men
 jag har förlängt firandet lite...=)




Vad jag gillar är att man numer inte
 försöker lägga Halloween firandet
på Allhelgona eftersom det känns som om
  själva betoningen på firandet är olika

.

Veckan som kommer har barnen i Piteå.....Höstlov !!!

Jag själv jobbar/kursar några dagar men
 hinner vara ledig torsdag och fredag.



Ha en skön söndag !!!


/Ninni












3 kommentarer:

  1. Oj så fint du har på bron!!måste ta tag i min nu, känner jag..
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så trevligt att du tittade in idag även om jag inte visade mig från min vackraste sida dagen till ära=) Jag förlängde också firandet lite för barnbarnen ska tillbringa nästa vecka hos sin pappa. Så fint du har pyntat på farstubron. Jag önskade mig en pumpa, men de vi såg i affären var i väldigt dåligt skick.

    Önskar dig en fin kväll och en bra ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Vilka härligt höstiga bilder :)

    Jag matar oxå fåglarna för fullt nu.

    Ha en skön vecka!
    Kramiz

    SvaraRadera