NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 4 september 2011

Här var det hjärtligt !!!


Mitt mosshjärta är på plats på entredörren.
 Det håller på att vara slitet och nött men för mig är
det charmigt så det hänger fortfarande med några år till.
Det är förundrigt hur tiden går och man som inte märker'
 det förrän man kan binda det till något minne eller
 någon låt,vissa dofter eller människor.
Jag såg på programmet "Tack för musiken" som
 Niklas Strömstedt har och igår var hans gäst Orup.
 Deras musik väcker minnen hos mig 
 man pratar om skivor med en a och en b sida...=)
  man hamnar på 80-talet och man inser att dom där åren
 har följt med mig också.
Gubbarna som sitter där i soffan är jag
 jämngammal med innebär det då att jag är gumma.......
NÄÄÄÄÄ aldrig i livet...=)

Jag inser dock att jag är som mitt
mosshjärta lite slitet och nött men jag
 kommer hänga med flera år till.


Igår var en pyssel dag inomhus eftersom det behagade att regna.
   Jag gjorde mig ett hjärta utav hönsnät som faktiskt blev riktigt bra.
 Iden hittade jag på nätet "Styleroom" är en sida där folk
 delar med sig av både inredning och trädgård och massor mer.


Hjärtat på plats i vardagsrummet som snart ska få sig en liten förvandling...mer kommer !!!




Korgen ute fick också ett litet hjärta av nypon trädda på en mjukståltråd.

Hur ser eran söndag ut ?

 Själv ska jag förbereda för "junta" som är hos mig ikväll med de bästa tjejerna.

/Ninni 


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad fint du har gjort med dina hjärtan. Min söndag består av lite rensning i trädgården samt en tur i skogen. Det är så härligt väder så det är bara att passa på att njuta!!!

    Ha det så bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. min söndag har bestått av sängliggning, är tyvärr sjuk. Snyggt hjärta, ska bli kul och se vad du ska göra med det.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Hjärtan har du också pippi på ser jag... hönsnätsvarianten provar jag gärna!

    Såg också Tack för musiken och tycker att det är så BRA. Eva Dahlqvist som var gäst tidigare älskar jag!!! Äntligen något, förutom Trädgårdsfredag, som är njutbart för oss som bara har det enkla tv-utbudet.

    Må så gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera