NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 3 september 2011

En sista glimt.....


Idag blir det att visa en sista glimt av
 sommaren som mina blombänkar producerar.
"Veronican" har med en sista ansträngning
skänkt mig några sköra underbara blommor.


Även Malvan visar upp sin skönhet
 innan hon drar sin sista suck för detta år.
För nu sjunger mina bänkar verkligen på sista strofen.
Skönhet kan absolut sitta även i överblomning
 och härliga fröstänger men
 regnet som kom för några veckor sedan
 har bara gjort allt till ett slagfält.
 Vilken tur att kameran aldrig är långt borta så att det
 finns sommarminnen även i bildform på alla underbara växter.
 Det blir att plocka fram dom när allt är
som mörkast här uppe i norr....=)


Måste bara visa upp min nya leksak " fresh express"
som med lätthet river,skivar och fördelar...=) 
Här har jag rivit osten som skulle ut över
 hembakt fredagspizza.
 Jag använder den även till grönsaker,morötter mm.
Gillar att den är lätthanterlig och lätt rengörlig.
 Oj jag börjar visst låta som en reklamannons
men denna "gagdet" står jag för....!!!


Avslutar dagens inlägg med en kvälls bild
 av himlen som fullkomligen "brann"
för några dagar sedan.....vackert så det förslår.


Ha en skön lördag och tack för att ni tar er tid att titta in hos mig !!!


/Ninni

2 kommentarer:

  1. Visst sjunger det på sista versen nu... men helgen ska ju bli varm och fin verkar det som!

    Din rivmaskin ser super ut... precis en sån typ som jag förra året sökte men inte fann! Kan du berätta mer om vad den heter?

    Ha det skönt i helgen
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. ja nu är det höst verkligen, men hoppas vi får njuta av några fina dagar ännu:))
    Din leksak ser kul ut:))

    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kram Tina

    SvaraRadera