NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 24 augusti 2011

Bollkrysantemum


Ojojojoj....vad tiden går fort.
Halva första skolveckan har
redan rusat iväg och som vanligt
så har dygnet för få timmar.

Jag har ändå försökt att hösta
till det lite ute på bron med en
bollkrysantemum som har en
 helt underbar mörkrosa färg.


Min Schuberthägg har också höstat till
sig med mörkröda blad bland allt det gröna.
Idag då jag var ute för att föreviga häggen
så visade sig både häggen och augusti
från sin bästa sida. Denna härliga
onsdag har bjudit på temperatur
över tjugosträcket....=)

Har även hunnit ner en sväng till stugan
 och vattnat på vissa sommarblommor
 och tömt andra krukor. Det ihärdiga regnet
som dragit förbi har inte skonat någon
utan verkligen skyndat på sommarplantorna
som numer sjunger på sista refrängen.
 Jag har även förberett för tjejfesten
 som kommer att äga rum på fredag...
ser verkligen fram emot att träffa
 "stugtjejerna".



Ha ett skönt slut på arbetsveckan !!!


/Ninni









2 kommentarer:

  1. Åh vilken läcker färg på kryssen, jag tänkte också göra en snygg plantering vid ytterdörren.
    Ha ha, vad roligt att du skriver "bron". Har haft väldiga diskussioner om det här i Varberg. Jag är ju van att säga det hemifrån Sundsvall, alltså bron är ju vid ytterdörren men här nere säger dom att det är ju inget vatten där, hahaha. Så ibland när jag pratar får jag tänka mig för vad jag säger för annars blir det missförstånd.

    Kram kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Men nu fick jag lärt mig något dialektalt..:)

    Vilka fina färger som välkomnar, jag måste nog handla lite i helgen :)

    Jag ska försöka att dra ut på tiden i stugan så långt det går så jag kan vara ute så mycket som möjligt och fixa.

    Ha en skön helg Kram Anne

    SvaraRadera