NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

måndag 25 juli 2011

Grönliljan....


Grönliljan står i full blom.
 Den verkar verkligen
trivas på sin nya
 plats i stugans trädgård.
Så här stor blev
den aldrig under
dom år som den
 stod hemma i
 husträdgården.


Tänk att snart fyller
 min yngsta grabb 10 år.

Så idag blev det
en dag på stan ( Piteå )
 för att hitta presenter
b la  kläder till en grabb
 som växer så det knakar.
 Lite annat blev det också
 men inget som man
kan skriva om här.
Just i dag är det lite
 svalare med 21 grader
 och moln som skymmer
solen då och då.
 Framför allt blåser 
 det otroligt mycket så
det passade bra med
en dag på stan.
Jag kan tala om
att jag inte var
ensam om den
tanken...=)




Ska erkänna att det
följde med påsar
som inte innehöll
 presenter till sonen .
 Jag fyndade pynt/piff
 till mamma också
dessutom med rött pris
...I LIKE.
En liten fågelholk
 och ett ljushus.
Ett päron och
ett äpple i cement
 bor numer på min
 altanhylla tillsammans
 med saker från IKEA.


Hyllan är inte målad än
eftersom jag inte har
 bestämt mig för om
den ska laseras grå
 som bordet eller målas vit.
 Vad tycker ni ???



Sänder i dag ett hjärta
 till alla drabbade
 familjerna i Norge.
Bara tanken på att
 få beskedet om att
 mitt barn inte återvänder
hem får mitt hjärta att
 stelna i bröstet.

Var rädd om varandra och låt aldrig ljuset
 som brinner i oss slockna så att ondskan kan segra.


/Ninni

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vilka gulliga fynd du har gjort!
    Vilken underbart vacker blomma du har!! Har faktiskt inte sett den förut.
    Ja, Fårö är en underbar plats. Får du tillfälle ska du definitivt besöka ön!
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera