NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

tisdag 26 juli 2011

Egotripp....=)



Här har jag återigen varit
 ute med kameran och lekt.
 Jag siktade in mig på olika
detaljer som finns i min
 trädgård/altan och som verkligen
 betyder något för mig.
Som så många av ni andra
 vet som är likasinnade
 så finns det ofta en klar tanke
bakom varför just den krukan,
lyktan mm står precis där den står.
 Väldigt sällan är det bara
 en slump utan man har
för sitt inre sett att just där
 gör den sig rättvisa...eller har jag fel ???




Just så funkar åtminstone jag .
99 gånger av 100 så har jag
 redan i affären sett ut platsen
 där pinalen ska pryda sin plats.
 Samma gäller min trädgård
det är ingen slump att den nävan
placerats brevid just den funkian .
 Det är just det som driver mig vidare.
 Att se sina visioner/syner verkställas
 och faktiskt ta sig väl ut...egotripp OJAAA
 men vilken skön sådan....=)


Avslutar allt idag med en underbar
 lilja som blommar med sin
första blomma just nu och
 enligt alla knoppar så kommer
 den förgylla många av mina dagar
 framöver...=)

Ha det så bra !

/Ninni



1 kommentar:

  1. Jodå så är det ofta ...och en enda lite nödvändig pryl kan skapa en hel omrokad :-)
    ha de bäst.
    Kram kram Bittan

    SvaraRadera