NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 12 juni 2011

Den blomstertid nu kommer....


Nu grönskar det och frodas i mina bänkar.
 Allt verkar ha klarat av den kalla vintern
 och väntar nu på värmen.
 Och den kom med besked.
Under två dagar har vi haft tropikvärme
 här uppe i Piteå.
Termometern har visat på 30 plussgrader
 i skuggan och vi har
 svettats och lett.
Det känns som om jag går i väntanstider
för just nu ser många av mina perenner
 ut som denna vallmon "Victoria".
 Knoppar som ser ut att sprängas
vilken sekund som helst.
Så det gäller att vara med då det exploderar ....=).



Jag har äntligen vågat
 plantera ut mina ettåringar.
Jag kör efter min kloka farmors tumregel.
 Inga sommarblommor ut före
 examen och "järnnätterna".
Jag har till och med "piffat"
till det på altanen fastän den
 inte är riktigt färdig men snart....=)
Fler bilder kommer snart!


Igår kväll så satt jag ute
 i sommarvärmen
och njöt utav chokladpraliner
(som jag fått av härliga 6-åringar
 och deras underbara föräldrar)
  det slank även ner
 ett glas rosevin...=)

CARPE DIEM

Livet är härligt....NJUT !!!


/Ninni



4 kommentarer:

  1. ja man har njutit och svettats men underbart har det varit!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med värmen och ljusa kvällar:)
    Det är verkligen bara och njuta.

    Fint du piffat altanen.
    Vallmo i ljusrosa skulle jag vilja ha de är så ståtliga,men det får nog bli nästa år.

    Ha det bäst Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Roligt att nifick värme däruppe också. Här har det mest varit regn i helgen, men det behövdes det också. Det har varit så torrt.
    Fint har du piffat också. Och det var en riktigt bra regel din farmor hade. Den brukar jag också "lyda" under.
    Hittade din blogg för några dagar sen och tycker den är riktigt fin.
    Hoppas du får en bra vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Härligt att den tropiska värmen har hittat upp till er .
    Vi har ju varit vid kusten i helgen och oxå haft det soligt o varmt men här hemma har det tydligen varit tropiskt regn istället. Fick hälla av blommorna, jag som var rädd att dottern skulle missa att vattna överallt !!!

    ha det så bra.
    kramelikram Bittan

    SvaraRadera