NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 5 juni 2011

Blåst...BLÅST....TROMB...!!!

Eftersom en tromb valde att passera
oss i går så strandade våra planer
...BIG TIME !

Det blev att försöka göra någonting inomhus
 men inte var det lätt inte
när det blåser så att träden
ligger längst backen.
 Man känner sig så fruktansvärt
 liten vid sådana här tillfällen.
Jag "städade" lite och undrade faktiskt
i mitt stilla sinne hur
alla fåglarna hade det i sina holkar.
 Undrar hur mycket dom måste
städa efter denna storm...;)

Vi klarade oss bra men det har
 rensats i skog och mark
 i Piteåbygden.
Och som jag har förstått
så har inga människor
kommit till skada...Tack och lov!

Ha det så gott och lyssna på / njut av moder jord.

/Ninni

4 kommentarer:

  1. Men, usch så hemskt... stackars er! Hörde att ni drabbats där uppe i norr. Här har det också blåst en massa men inte alls SÅ hårt. Hoppas ni får bättre väder framöver.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. jag såg en mås som inte kom upp för att flyga, tyckte så synd om den.jag drabbades inte heller av några skador.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Hörde att ni haft ett hemskt väder uppe hos er.
    Vädrets makter kan man ju inte rå på.Tur att det inte var några som skadade sig.

    Hoppas ni har det lugnare idag:)
    Önskar dig en fin nationaldag.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Jag tror att vi här i Luleå klarade oss undan den värsta blåsen. Jag höll mig inne och målade mest hela dagen - liksom det enda man kunde göra!

    SvaraRadera