NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

måndag 23 maj 2011

Regnet det bara öser ner....



Idag regnar det på oss uppe i Piteå.
Änglarna gråter som ett av mina 6-årsbarn sa idag.
Själv tänkte jag då att det nog är glädjetårar
eftersom jorden inte gick under i lördags...=)
Undrar om det är tårarna som så
 vackert lägger sig på daggkåpans blad
och bildar ett naturligt konstverk.

Vilken tur att man kan vara inne men
egentligen så har jag inte tid med detta väder.
Det är så mycket som skulle behövs göras utomhus
 i mina bänkar och på altanbygget.




I torsdagskväll hämtade jag ut paketet med planorna
som jag beställt från Odla.nu.
Jag var ju tvungen att packa upp dom och sätta dom i vatten
 innan vi reste till Stockholm .
Oj vilken livskraft det fanns i plantorna som
 tillbringat sin första tid hos mig i en vattenfylld hink.
Ser med tillförsikt fram emot att se dom i jorden
och vad dom kan åstadkomma där.



Det är därför jag nu med tankekraft försöker
stänga av regnet så jag kan åka ut till stugan
och plantera dom nya plantorna...=).

Hosta "Dream Weaver"
Hosta "Gupsy Rose"
Hosta "Mama Mia"
Blodnäva "Album"
Näva "Elke"
Fänrikshjärta "Ivory Hearts"

Ha det så bra alla härliga bloggare !

/Ninni


2 kommentarer:

  1. Man kan ju undra vad änglarna har att gråta över. Måste vara det förbaskade askmolnet!!!

    Fina plantor. Ser med spänning fram emot att se dem planterade och frodiga.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Halloj, ja här det omväxling på vädret idag, svart åskhimmel med spöregn & nästa sekund strålande sol med blå himmel...
    Vad roligt att få hem ett paket fullt med plant, jag älskar också hostor, det finns ju sån variation på bladverket.

    Ha det så bra & jag hoppas du får lite gjort på den "att göra lista" hihi

    Ninna

    SvaraRadera