NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 28 maj 2011

Mellan hägg och syren.......



Häggen blommar hos oss
och verkar ge oss en praktfull syn även denna sommar.
 Sommar och sommar just nu känns det allt annat
än så 7 grader varmt och regn.
Svårt att tänka sig examen två veckor bort
men på något sätt så fixar det sig alltid med vädret.



Vi finns på stugan för att måla
och fortsätta att snickra på altanen.
 Just nu ser det dock ut som om
 vädergudarna är emot oss.



Försöker väl att locka fram den gula vännen
 med en massa andra gula "solar".
 Jag blir lika glad varje gång min Gulltörel blommar.
Den ser så anspråkslös ut
ändå ger den oss sådan kraft i färg.
Helt underbar!!!

"En dåre söker lyckan i fjärran, den vise odlar den under sina fötter.

                                        "Okänd"


Ha en skön helg alla underbara bloggare !


/Ninni






1 kommentar:

  1. Hej Ninni...
    Ja jag har visat den trollsländan innan, men gillar den så att den får följa med på bild flera gånger...
    Ja vädret ja, vi har ömsom sol och sen blir det mulet och kommer en skur, men jag tror jag ska försöka ut lite nu faktiskt...
    Kram Malin

    SvaraRadera