NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 22 maj 2011

Borta bra men hemma bäst...!!!


Hemma efter en underbar helg i Stockholm med mannen i mitt liv.
Vi har verkligen vårdat varandra med många och långa promenader,
 cafebesök och glassätande i alla härliga parker.
Kameran har fått jobba och ett litet resultat syns här ovan.
 Härligt att man inom en timmas flygtid kan vara där det är helt annan blomning
 och i år får jag ta del av syrenernas blomning två gånger...=) 

Här hemma har det verkligen exploderat efter både regn och nu sol och värme.
Häggen är helt grön och det är även björkarna på väg att bli.
 Mina primula blommar och det växer så det knakar i bänkarna.


Nu blir det att landa i soffan och ladda inför arbetet i morgon
med att se sista avsnittet utav Trädgårdstoppen.
Spännande att se vilken av alla fina trädgårdar som "vinner". 
 I mina ögon så är vi dock alla vinnare som håller på med trädgård och blommor....=)


Ha en skön söndagskväll !

/Ninni

4 kommentarer:

  1. Det låter härligt med en helg tillsammans med maken!!!! Bara maken!!!

    Då är det bara att ta nya tag inför veckan som kommer. Ha det så bra!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack tack :-)
    Ja det stämmer verkligen med borta bra..... speciellt vid denna tiden på året när det händer ngt i trädgården hela tiden . men det är mysigt med en liten tripp tillsammans oxå ibland.
    ha de så bra .
    kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Vad skönt med en liten tur, och syrenblomning två gånger....lycka!
    Ha en skön vecka Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Hej Ninni.
    Ja du har rätt, alla är vinnare i sin egen trädgård...jag tänker på det ibland när jag tex är inne på alla fina bloggar både om inredning och trädgård, att åh så fint...men det är lätt att bli lite stressad, men sen tänker jag att så här har jag det...och det gillar jag.
    Så mysigt med en helg i stockholm men mannen, behövs ibland....
    Ha en bra måndag
    kram Malin

    SvaraRadera