NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

måndag 25 april 2011

Ögonfröjd inför kommande säsong !!

 

Annandag påsk

Tar numera den klassiska vandringen mellan bänkarna för att hinna med att se allt som händer. Många perenner har redan börjat titta upp och natten mot lördag hade "mamma" hjärtat det extra jobbigt eftersom det var frostgrader hos mig. Allt ser bra ut och man kan andas ut ytterligare en tid. Perenner är ju ena riktiga tuffingar och brukar klara även dom kallaste nätterna.Några plantor som jag längtar extra mycket efter är mina hostor.Mina tankar går...har dom man flyttat/delat klarat sig och dom nyinköpta förra sommaren har dom överlevt. Dom är ju alltid lite sega upp på vårkanten men den som väntar på något gott....sägs det ju!

Hoppas att ni alla får en skön avslutning på påskhelgen!

/Ninni

4 kommentarer:

  1. Halloj.
    Vilken fin helg det varit,hoppas du haft det bra.
    Såå fina trädgårdsbilder du visar,tycker också väldigt mycket om hostor.Jag delar och de flesta har tagit sig:)
    De har så vackra blad.

    Ha en fin start på denna kortvecka:)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Kul att hitta hit!!!
    Gillar också hostor, de är väldigt tacksamma och lättskötta tycker jag.

    Hoppas att du får en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Ojoj, har dina plantor kommit så där mycket??
    Jag gillar oxå hostor i alla former och färger. Men än så länge är det bara ett grå-beiget trassel i rabatten.. Men kanske på några veckor till ser man lite lite grönt :)

    Ha en bra vecka,
    Kram/Sara

    SvaraRadera
  4. Nä Sara mina har inte ens börjat att titta upp utan detta är att kollage utav mina plantor från förra sommaren.

    Ha det så bra...=)

    /Ninni

    SvaraRadera