NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

tisdag 1 februari 2011

Matdax !!!


Mat...äter vi för att leva eller lever vi för att äta. Det senare gäller helt klart mina söner. Jag får vara glad om dom hälsar på mig innan dom frågar Vad blir det för mat...mamma ? Idag var en sådan dag då jag önskade att det fanns ett piller att kasta in i deras mun....bara ropa GAPA !!! Vardagsmat kan vara så otroligt tråkigt att tillaga....men det är bara att bita i det sura äpplet och ställa sig vid spisen och för hundra sjutti elfte gången laga spagetti och köttfärssås till min älskade familj. Vet ni vad...det gör jag så gärna bara jag får öppna ventilen nån gång och gnälla över det. Deras lovord och matglädje får mig snabbt att glömma tristessen...;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar